irnaab 699 روز پیش
بازدید 169 بدون دیدگاه

ده کشور برتر جهان در مصرف قهوه

با وجود قهوه استارباکس و بسیاری از برندهای شناخته شده‌ی قهوه در آمریکا، این‌طور تصور می‌شود که بیشترین مصرف قهوه نیز متعلق به این کشور است. اما در حقیقت اینطور نیست و مصرف قهوه‌ی مردم آمریکا در حد متعادل و معمول می‌باشد.

طبق آخرین لیستی که منتشر شده است ۱۰ کشوری که بیشترین قهوه را در جهان مصرف می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:

برزیل: ۴/۸ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

برزیل بیش از ۱۰۰ سال است که عنوان صدرنشین تولید قهوه‌ی جهان را دارد پس دور از ذهن نیست که در بین ۱۰ کشوری که بیشترین مصرف قهوه را نیز دارند حضور داشته باشد، در واقع برزیل تنها کشوری است که نامش هم در بین تولیدکنندگان و هم در بین مصرف‌کنندگان برتر قهوه در جهان به چشم می‌خورد.

هر فرد برزیلی به طور میانگین ۴/۸ کیلوگرم قهوه در سال یعنی حدود ۱/۳۲ فنجان قهوه بصورت روزانه مصرف می‌کند.

بلژیک: ۴/۹ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

کلوچه‌ی بلژیک بسیار معروف است اما بلژیکی‌ها در مصرف شکلات و قهوه نیز در بین ده کشور اول جهان قرار دارند. امروزه در تمامی کافی‌شاپ‌های بلژیک می‌توانید کلوچه‌های سنتی این کشور، شکلات و البته انواع قهوه را بیابید. هر فرد بلژیکی بطور میانگین روزانه ۱/۴۳ فنجان قهوه مصرف می‌کند.

آلمان: ۵/۲ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

قهوه در آلمان ابتدا در سال ۱۶۷۳ و در قسمت‌های شمالی این کشور معروف شد. در این سال نخستین کافی‌شاپ در آلمان افتتاح شد. البته در ابتدا کافه‌ها مکانی برای جمع شدن افراد روشنفکر و ثروتمند بود.

سباستین باخ شاعر مشهور آلمانی نیز به دلیل علاقه‌ی فراوان به قهوه شعری در این مورد سروده است.

مردم آلمان روزانه ۱/۴۳ فنجان قهوه مصرف می‌کنند، مقداری که در سال به مصرف ۵/۲ کیلوگرم قهوه منجر می‌شود.

دانمارک: ۵/۳ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

دانمارک کشوری در اروپای شمالی است که به عنوان یکی از کشورهای پرمصرف قهوه در جهان به شمار می‌رود. مصرف قهوه هر فرد دانمارکی ۱/۴۶ فنجان در روز می‌باشد.

مانند دیگر کشورهای اسکاندیناویایی، در دانمارک نیز بطور سنتی معمولاً قهوه به همراه هر وعده‌ی غذایی سرو می‌شود. همچنین در کنار انواع کیک‌ها و ساندویچ‌های کوچک، قهوه نیز وجود دارد.

به لحاظ قیمتی قهوه‌های دانمارک یکی از گران‌ترین قهوه‌ها در جهان به شمار می‌روند.

صربستان: ۵/۴ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

مردم صربستان اکثراً قهوه‌های سنگین و غلیظ مصرف می‌کنند. مصرف قهوه ترک همراه با شیرین‌کننده‌های مصنوعی و میوه‌ای در این کشور بسیار معمول است. مصرف روزانه‌ی هر فرد صربستانی ۱/۴۹ فنجان قهوه می‌باشد.

اتریش: ۵/۵ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

اتریش به دلیل موسیقی و آهنگ‌سازی‌های کلاسیک در جهان شناخته شده است. نخستین کافی‌شاپ اتریش در سال ۱۶۳۸ بازگشایی شد که به دلیل جو خاص آن، مورد توجه قرار گرفته است.

نوعی رسپی به نام کایسرملانژ در اتریش معروف است که با زرده‌ی تخم مرغ و عسل تهیه می‌شود.

بطور میانگین مصرف روزانه‌ی هر فرد در اتریش ۱/۵۱ فنجان قهوه در روز است.

اسلوونی: ۶/۱ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

مانند صربستان قهوه در اسلوونی نیز اکثراً به صورت قهوه ترک مصرف می‌شود که بسیار غلیط می‌باشد و در فنجان‌های کوچک سرو می‌شود. این قهوه گاهی اوقات با شیر یا خامه‌ی زده شده نیز مصرف می‌شود.

جمعیت اسلوونی حدود ۲ میلیون نفر است و میزان مصرف سالانه‌ی قهوه در این کشور بطور کلی ۹۳۲۷۰۰۰ کیلوگرم می‌باشد که به نسبت جمعیت اسلوونی رقم بالایی است.

هر فرد در این کشور روزانه ۱/۶۸ فنجان قهوه مصرف می‌کند.

هلند: ۶/۷ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

هلندی‌ها نخستین اروپایی‌هایی بودند که به درختان زنده‌ی قهوه در یمن دسترسی پیدا کردند. دانه‌های قهوه‌ی به دست آمده از این درختان شروعی بود برای بوجود آمدن فرهنگ قهوه در هلند که به تدریج به عنوان منبعی برای قهوه‌ی دیگر کشورها نیز محسوب می‌شد.

امروزه کافه‌های آمستردام در سراسر جهان شناخته شده هستند و فرهنگ مصرف قهوه در این کشور بسیار غنی است.

یک فرد هلندی بطور میانگین ۱/۸۴ فنجان قهوه در طول روز مصرف می‌کند.

مردم هلند معمولاً قهوه را با شیرینی یا کیک مصرف می‌کنند. البته بین بخش‌های شمالی و جنوبی هلند در این مورد تفاوت وجود دارد.

در واقع قسمت شمالی هلند به دلیل وجود پروتستان‌ها معروف است که ترجیح می‌دهند قهوه را با یک شیرینی کوچک مصرف کنند در حالی که در قسمت جنوبی اکثراً قهوه به همراه کیک‌های شیرین و بزرگ مصرف می‌شود؛ جایی که به دلیل وجود کاتولیک‌های رومی معروف است.

نروژ: ۷/۲ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، قهوه در ابتدای قرن ۱۸ میلادی و در بین افراد ثروتمند نروژ معروف و مصرف شد. البته در آن زمان نروژ کشور فقیری بود و دانمارک به این کشور کمک و موجودی قهوه‌ی نروژ را تامین می‌کرد.

قهوه در نروژ معمولاً بدون بدون هیچگونه افزودنی اضافی در هنگام صبح و یا به عنوان دسر بعد از شام مصرف می‌شود. مردم نروژ از یکدیگر برای نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کرده و با کیک یا شیرینی آن را نوش جان می‌کنند.

میزان مصرف قهوه‌ی یک فرد در نروژ بطور میانگین ۲ فنجان قهوه در روز می‌باشد. جمعیت ۵ میلیونی این کشور سالیانه ۳۶۴۷۲۰۰۰ کیلوگرم قهوه مصر می‌کنند.

در مناطق روستایی نروژ یک نوشیدنی خوش‌طعم که با قهوه‌ی دمی تهیه می‌شود به نام Karsk مصرف می‌شود.

فنلاند: ۹/۶ کیلوگرم مصرف قهوه هر فرد در سال

فنلاند عنوان نخست مصرف قهوه در جهان را به خود اختصاص داده است. قهوه در این کشور نوشیدنی بسیار محبوبی است و هر روز توسط اکثر مردم با مشاغل مختلف مصرف می‌شود.

بیشتر مردم فنلاند قهوه را به صورت لایت رُست (Light Roast) مصرف می‌کنند. دانه‌های قهوه‌ی مورد استفاده در این کشور بسیار روشن هستند به طوری که شاید در هیچ جای دنیا نظیر آن را پیدا نکنید!

این نوع مصرف قهوه از سال‌های قدیم که مردم خودشان دانه‌ی قهوه سبز را خریداری و رُست می‌کردند در بین مردم باقی مانده است. همچنین در فنلاند قهوه معمولاً غلیظ و به صورت قهوه ترک تهیه و مصرف می‌شود.

تهیه و تنظیم: تیم تحقیقاتی ایرناب

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0