irnaab 858 روز پیش
بازدید 246 بدون دیدگاه

کاپوچینو حرفه ای در خانه ☕ | مثل یک باریستا کاپوچینو درست کن ????‍????

با دانستن این ۵ مرحله یک کاپوچینو حرفه ای در خانه درست کنید…

همه ما دوست داریم که نوشیدنی های مورد علاقمونو در خانه درست کنیم. اما گاهی فکر می کنیم کار سخت و پیچیده ای هست. بسیاری از آیتم هایی که بر پایه قهوه هست و همیشه در منوی همه کافه ها قابل مشاهده هست، روش درست کردن بسیار ساده ای دارند که حتی خیلی از آن ها نیاز به تجهیزات خاص و تخصصی ندارند.

تا آخر این مقاله با ما باشید تا به راحتی خفنترین کاپوچینورو درست کنید:

  • قهوه با کیفیت خوب

به نظر شما بهترین قهوه، چه قهوه ای هست؟!

ما به راحتی به این پرسش شما پاسخ دادیم: بهترین قهوه، قهوه ای هست که شما بیشتر آن را دوست دارید!

این جمله یعنی درسته که قهوه هایی با قیمت مختلف و کیفیت های بهتر و متفاوت در بازار وجود داره، اما شما همیشه اون قهوه ای بخرید که از خوردنش لذت میبرید.

اما یک اصل کلی لازمه بدونید که قهوه هایی که ربوستای بیشتر دارند تلخ تر، کافئین بیشتر و ارزان تر هستند. اما در طرف مقابل قهوه هایی که عربیکای بیشتر دارند تلخی کمتر، کافئین ملایمتر دارند و گرانتر هم هستند.

  •  آسیاب قهوه

توجه داشته باشید آسیاب قهوه یکی از مهمترین عوامل داشتن یک نوشیدنی با کیفیت هست!

(در این پست اینستاگراممنون کامل براتون از اهمیت آسیاب گفتیم)

اگر دستگاه آسیاب در خانه ندارید از فروشنده بخواهید که مناسب با روش دم آوریتون قهوتونو آسیاب کنه و در بسته بندی های کم حجم باشه تا کیفیت و عطر قهوه از بین نره.

  • اسپرسو

پایه اصلی یک کاپوچینوی خوب، اسپرسو خوب است. اگر دستگاه اسپرسوساز برقی دارید که خیلی بهتره. اما اگر ندارید نگران نباشید، بهترین گزینه بعد از دستگاه برقی موکاپات هست. که شما به راحتی میتونید یک اسپرسو خوب و خوش طعم داشته باشید.

نکته: وقتی که قهوه در موکاپات شروع با بالا آمدن می کند، به قهوه نگاه کنید و تا زمانی که به یک کرما یا خامه سبک نرسیده آن را از روی شعله بر ندارید!

  • بافت شیر

کاپوچینو باید خامه ای باشد.

اگر دستگاه اسپرسوساز برقی دارید به راحتی میتونید از نازل بخار برای فوم دار کردن شیر استفاده کنید. اما اگر ندارید به راحتی با یک فرنچ پرس میتونید شیرتونو فوم دار کنید. تجربه نشان داده که شیر پر چرب فوم بهتر و یکدست تری به ما می دهد.

  • هنر لاته

بعد از اینکه از شیر فوم گیری کردید آن را در پیچر و با ظرفی که دهنه باریک واسه خالی کردن داشته باشه. سپس لیوان را کج کنید و به آرامی شروع به خالی کردن شیر و فوم شیر کنید.

هنر لاته یکی از پیچیده ترین موارد تهیه کاپوچینو هست. اما با کمی تمرین به راحتی قادر خواهید بود طرح های ساده و کلاسیک مثل قلب، گل لاله و یا رزتا روی کاپوچیو و یا لاته خودتون بزنید.

شما میتونید بسیاری آموزش های دیگه که شامل آموزش درست کردن آفوگاتو، لاته، قهوه ترک و خیلی موارد دیگرو در صفحه اینستاگرام ایرناب ببینید و یا کلی مطالب آموزشی و جالب از دنیای قهوه بخونید.

برای انتخاب بهتر قهوه و آگاه شدن از تفاوت های آنها حتما به ما دایرکت بدید و یا میتونید همه سؤالهاتون زیر همین مقاله بپرسید و ما به همه سؤالات کامل و دقیق پاسخ میدیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0